Vågar någon sticka ut nuförtiden? Vi undrar om särskiljning kanske
har blivit för svårt eller jobbigt för företagen...
Läs mer ➞
Få branscher har så påtagligt påverkats av digitaliseringen som
mediebranschen. De förändringsresor som många av medieföretagen
gått igenom har varit minst sagt utmanande. Men...
Läs mer ➞
AI-revolutionen har bara börjat – åtminstone om du jobbar med
försäljning, marknadsföring eller kundservice, tre discipliner där
AI enligt…
Läs mer ➞
Få har väl missat att huvudkanalen för kampanjer och kunddialog
idag är e-post. Även om det sedan en tid istället kallas marketing
automation…
Läs mer ➞
Kundklubbarnas och lojalitetsprogrammens förtjänster och
begränsningar är en långkörare som dyker upp i
marknadsföringsdebatten med jämna mellanrum…
Läs mer ➞
Silvret blev till guld. På Main har vi jobbat både länge och
målmedvetet med hållbarhet. Utvecklingsarbetet tar givetvis sikte…
Läs mer ➞
Richard Normann är vår kanske främste tänkare vad gäller
utveckling och ledning av tjänsteföretag. Häromveckan hade jag
förmånen…
Läs mer ➞
Det är ett stort misstag att jaga en teknologi och tro att det
löser dina problem eller gör dig mer konkurrenskraftig…
Läs mer ➞
Ecovadis har gett oss silvermedalj! Vi är väldigt glada att ha
fått bevis på att vårt hållbarhetsarbete kan mäta sig med de allra
bästa…
Läs mer ➞
Efter en spännande period där data och digitalisering stått i
rampljuset ser kreativiteten ut att vara på väg att ta mer plats
på scenen…
Läs mer ➞
Många tjänstebranscher genomgår nu sin värsta kris någonsin. En
del företag, inte minst i restaurangbranschen, har skruvat i sina
leverans- och affärsmodeller för att hålla igång verksamheten…
Läs mer ➞
I boken I kundens skor varvar författarna Klas Hallberg och Per
Kristiansson historier från den egna vardagen med akademiska
forskning på ett fångande sätt. Utgångspunkten är hela tiden att
ha modet…
Läs mer ➞
De senaste månaderna har inneburit en hel del poddande och
webinarer hos oss på Main. Det har pratats om hur individen
påverkas av det som händer just nu och hur det influerar kunder
och konsumtion. …
Läs mer ➞
Allt fler företag anammar tjänstefiering. Fenomenet växer hela
tiden och blir ett allt viktigare konkurrensmedel. Rolls Royce är
ett välkänt exempel som gått från att sälja flygmotorer till att
sälja flygtimmar eller ”power by the hour”. Och digitaliseringen …
Läs mer ➞
I förra veckan anordnades för andra gången Future Promotion Forum
i München av Canon. Måndagen vigdes bland annat åt ett späckat
seminarieprogram om print och dess framtid i mediamixen. Föga
förvånande …
Läs mer ➞
Recently, we had the pleasure of welcoming professors Anthony
Elliott and Sven Kesselring to our Gothenburg office for a
breakfast session on "Future Mobilities". Anthony and Sven are
running several global research projects on Mobility …
Läs mer ➞